Våra Kommittéer

Banstatus: Banan och driving rangen är öppna. Hål 10-18 avstängda på lördagar fram till 12:00 pga klubbtävlingar. Ingen tidsbokning. 50 % rabatt på greenfee. Ring oss om du har några undringar

Banan ligger i typisk småländsk natur med skog, stengärdsgårdar, en del diken o vatten, den är lite knixig, så man får tänka efter före.

Medlemskommittén

Välkommen till medlemskommittén

Vi i medlemskommittén finns till för dig som är medlem i Älmhults GK. Vi har som målsättning att skapa en positiv atmosfär där ni medlemmar upplever en god klubbkänsla och tillhörighet, där ni också kan vara med och påverka klubbens utveckling. Vi vill att du som medlem ska trivas i klubben! Ett av våra mål är också att genomföra olika arrangemang/aktiviteter som ska passa alla medlemmar, låg som hög-handikappare.

Vi i medlemskommittén arbetar med bl.a fadderverksamhet för nybörjare (99-54 hcp) under säsongen men medlemmar som vill ha nya spelkompisar är givetvis också välkomna. Vi har något vi kallar ”Golfkompis” de flesta torsdagar förutom under semestertiderna. Vi varvar med spel på banan och träning. Titta gärna i klubbkalendern eller se schema på anslagstavlan (utanför herrarnas omklädningsrum) i klubbhuset för att se tider och kontaktuppgifter. Anmälan sker via Facebook under ”Event” i Facebookgruppen ”Kompisgolf”

Älmhults GK ser det som ytterst viktigt att alla nybörjare som så önskar får chansen att spela med en fadder efter en genomförd grundutbildning med instruktör.

Så passa på och ta kontakt med någon av oss i medlemskommittén om det så gäller en fadderrunda eller övriga frågor/funderingar, se kontaktlista enligt nedan.

Förslag till olika gemensamma aktiviteter tas tacksamt emot. Kontakta gärna någon av nedanstående i medlemskommittén!

Jonas Persson (ordf.)
Tel. 070-694 97 12 jonas.samuelsson78@gmail.com

Elisabeth Gustafsson
Tel. 070-455 99 37 elisabeth.gustafsson@hotmail.com

Niclas Andersson
Tel. 070-769 73 25      niklasandersson1976@live.se

Lillian Franzén
Tel. 070-571 27 28            lillian.franzen@gmail.com

Britt Sjöqvist
Tel. 070-571 27 28            britt.sjoqvist@bahnhof.se

Faddrar:
Margareta Johansson

Erling Johansson

Pernilla Blomqvist

Jan-Åke Karlsson

Lars Thörn

Carmen Stoicescu

Torbjörn Waltersson

Tävlingskommittén

Tävlingskommittén 2023 har följande sammansättning.

Britt-Mari Almqvist
Mona Andersson
Mikael Svensson
Stefan Larsson
Margareta Johansson
Jonas Skyman
Anders Bengtsson

Bankommittén

Bankommittén ansvarar för skötsel och underhåll av banan och fastigheterna.

Bertil Burman (ordf.)

Anders Svensson

Ulf Hallengren

Anders Jonasson

Jan-Erik Andersson

Henrik Nilsson (Greenkeeper)

Kent Hjalmarsson (Ass. Greenkeeper)

Seniorkommittén

Seniorkommittén 2023 har följande sammansättning.

Tomas Larsson (ordf.)
Leif Adolfsson
Christer Blomqvist
Bertil Burman

Damkommittén

Damkommittén har följande sammansättning.

Britt Marie Almqvist  070-6421411 brittmari.almqvist@telia.com

Mona Andersson 070-5413672 maredo@telia.com

Margareta Johansson 070-5463163  margareta59johansson@outlook.com

Sponsorkommittén

PR och Sponsorkommittén har följande sammansättning.

Göran Almqvist  (ordf.)
Kim Olofsson
Christer Nilsson
Magnus Olsson
Jonas Isholt
Hans Johansson
Benny Johnsson
Jonas Skyman
Dan Blixt

Juniorkommittén

Juniorkommittén ansvarar för knatte- och juniorverksamheten på Älmhults Golfklubb. Detta innebär planering och organisation av träning, läger, prova-på, idrottsskola, tävling, ledarutbildning och olika trivselaktiviteter. Mer utförlig beskrivning finns i Idrottsprogrammet. Sedan 2008 har vi också en Drog- och mobbingpolicy.

Juniorkommittén 2023

Ordförande: Maria Forsman

Hos oss är varje golfträning en erfarenhet

Golfkrogen Äskya serverar utsökt husmanskost