Gäster

Välkommen till Älmhults GK - en naturskön bana i Linnébygden.

Banstatus: Banan och driving rangen är öppna. Hål 10-18 avstängda på lördagar fram till 12:00 pga klubbtävlingar. Ingen tidsbokning. 50 % rabatt på greenfee. Ring oss om du har några undringar

Vår golfklubb ligger precis i utkanten av Älmhult, nära norra infarten från 23:an. På anläggningen finns driving range, övningsgreen och naturligtvis vår 18-håls bana. Golfbanan är en park- och skogsbana, anpassad till det typiska småländska jordbrukslandskapet. En golfrunda här bjuder på intressanta möjligheter och en naturupplevelse i bästa småländska klass.

I klubbhuset finns kansli och omklädningsrum. Kansliet bemannas av Dan Blixt. Klubben kan också erbjuda konferensmöjligheter i ett rymligt konferensrum med utsikt över första tee.

Flera övernattningsmöjligheter finns i närheten av klubben, antingen inne i centrum eller mitt ute i natursköna Smålandsskogarna. Alla erbjuder förmånliga golfpaket. Vår egen ställplats för husbil/husvagn är belägen alldeles intill vårt närspelsområde, på bekvämt avstånd från dusch och toalett i klubbhuset.

Så, välkommen till oss på Älmhults Golfklubb!

Golfvärdar

Golfvärdar finns på plats helgtid under högsäsong när det föreligger många bokningar av starttider, bilar etc.

När golfvärdar finns på plats kan man betala med kort eller med kontanta medel , köpa bollar, handskar, peggar, artiklar från klubbkollektionen m.m.

Golfvärdarna nås på telefon 0476-14135.
Övrig tid går det utmärkt att betala med Swish (123- 303 43 94)

Greenfee 2024

Senior: 550 kr

Junior:  275 kr

Äkta maka: 900 kr (gäller vid ordinarie greenfee)

Spel med medlem: 400 kr (gäller vid ordinarie greenfee och max 3 gäster)

Greenfeemedlem i Älmhults GK: 400 kr

Distansmedlem i Älmhults GK: 50% av ordinarie greenfee.

9-hålsgreenfee: Senior 350 kr, Junior 175 kr
(alla dagar efter 12:00, inga andra rabatter gäller för 9 hål)

Golfhäfte: 275 kr (anteckna golfhäftes nummer på greenfee kuvertet eller i greenfee boken).

Vid gruppbokning kontakta kansliet.

Glasrikets GK,  Lanna GK, Ramkvilla GK, Uppvidinge GK och Växjö GK:
Senior:  -20% på ordinarie greenfee: 440 kr
Juniorer tom 17 år i sällskap med senior, spelar gratis (gäller ej Växjö)
Gäller alla dagar.

Wittsjö GK, Fullbetalande medlemmar:
Vardagar: Senior 300 kr. Junior 100 kr
Lördag, söndag, helgdag: Senior 350 kr. Junior 100 kr

Skogaby GK, fullbetalande medlemmar
Alla  dagar Senior 375 Kr

Sydpoolen:
Senior: 415 kr, Junior: 100 kr

Medlemmar i Sydpoolen-anslutna klubbar betalar reducerad greenfee måndag-söndag i enlighet med Sydpoolens regler. OBS! Lördag, söndag och helgdag efter kl 13.00.

Fullvärdiga medlemmar från Boa GK och Östra Göinge GK spelar fritt efter 14:00 alla dagar i veckan

Golfbil: 18 hål: 350 kr, 9 hål 250 kr

Golfvagn: 40 kr

1 pollett / 1 uttag = 30 bollar, 25 kr
Bollar kan köpas i bollautomaten med bankkort eller polletter.

Ställplats

Vi erbjuder ställplats för husbil/husvagn, eluttag och tillgång till dusch och toalett i klubbhuset.
Greenfeegäster: 150 kr/natt.
Övriga gäster: 250 kr/natt.

Ni hittar till ställplatsen genom att passera parkeringen, tag vänster efter det gula klubbhuset. Direkt efter staketet vid 1:ans tee, tag vänster igen, vägen går uppför backen bakom ”Ladan” med Restaurangen. Platserna finns i kanten på vårt övningsområde. Det är perfekt att träna närspel när man väntar på att grillen ska bli klar.

Vi har 8 uppmärkta platser varav 6 har el.

Husvagnsekipage har reserverade bilparkeringsplatser i anslutning till ställplatsområdet.

Klubbhuset håller normalt öppet under dygnets ljusa timmar.

Kontakta kansliet på 0476-14135 för mer detaljer om bokningar och öppettider.

Ikeagatan 1 i Älmhult

Tel. 0476-64 11 00

Email IKEAhotell@inter.IKEA.com

www.ikeahotell.se