Träning

Samtliga medlemmar i Älmhults GK hälsas välkomna till en ny golfsäsong!

Banstatus: Banan och driving rangen är öppna. Hål 10-18 avstängda på lördagar fram till 12:00 pga klubbtävlingar. Ingen tidsbokning. 50 % rabatt på greenfee. Ring oss om du har några undringar

På Älmhults Golfklubb finns fina träningsområden att träna och förbättra sin golf för såväl nybörjare som låghandicappare.

De första Gröna kort-kurserna sätter igång så fort driving rangen är öppnad. Så fort vi har datum klara, lägger vi ut det på hemsidan.

Lämna namn, mobilnummer och mailadress till kansliet i förväg, så skickas fortlöpande information om kommande kurser ut till alla intresserade.

För träning på egen hand finns drivingrange, putt/chip green samt ett övningsfält (gamla rangen) till förfogande.

På drivingrangen köper du bollar med bankkort eller laddningsbart rangekort. Det kan du köpa och ladda på kansliet. Det finns också polletter att köpa där.

Träning med Carina Odd

Jag heter Carina Odd och är golftränare på Älmhults GK. 2019 gick jag svenska PGA (Professional Golf Association) Golf Ledar utbildningarna GL1 & GL2, samt TAU-tränarassistent utbildningen som avslutades under 2020. Nu går jag HTU-högre tränar utbildningen med PGA 2021-2024.

Själv började jag spela golf som 9 åring och utvecklades inom Sveriges utvecklingstrappa från; klubbtävling, Smålands lag, teen tour elit, junior-SM, lag-SM, svenska dam touren, samt college golf i Alabama, USA.
Jag ser fram emot en ny säsong och att träffa er,

Välkommen att boka privat- eller gruppträning med mig via:

Privat Lektion:
25 min: 350 kr (300 kr för junior)
50 min: 600 kr (550 kr för junior)

Spelträning:
Upplägget är individuellt efter behov.
Ett exempel är att gå 3 hål där jag observerar:
* din rutin
* hur du siktar
* dina styrkor
* dina svagheter
Efter de 3 hålen diskuterar vi vad jag observerat, sedan spelar vi 3 hål där vi testar det vi kommit fram till.
T.ex. ändrat sikte, uppställning, strategi, processmål, bteendemål, klubbval etcetera.

90 minuter: 1 person 1350 kr

90 minuter: 2 personer 750 kr/person

Företagsgolf:
Boka in er för en rolig dag på Älmhults GK.
Vi kan skräddarsy dagen utifrån era behov.
Har ni aldrig provat på golf förut?
Då hjälper jag er med golfinstruktioner, hur man håller i klubban och slår på rangen.
Det ingår klubbor och bollar.
Ni kanske även vill prova på ”50 meters”-banan på vårt övningsfält eller att jag ordnar roliga tävlingar på klubbens putting green (putter och bollar får ni låna kostnadsfritt)

Mer erfarna golfare kanske vill inkludera tävling med Flightscope golfsimulator i vår golfstudio, längsta drive, rakast drive eller kanske närmast hål.

60 minuter: 3-5 personer 1095 kr
(>5 personer; +50 kr /person & timme)

Pro, Henrik Lisecke

Älmhults Golfklubb anlitar också Henrik Lisecke, PGA Club Professional på Glasrikets GK.
Alla frågor om utrustning, nytt och gammalt kan tas med honom.

Henrik nås på 070-5175042

Kontakta kansliet för information.

Rangen

Vår range, som har ett 20-tal utslagsmattor, hittar ni precis i anslutning till vår parkering.
Det går bra att betala med bankkort, eller köpa polletter och rangekort i kansliet.

1 pollett/uttag kostar 25 kr och ger 30 st bollar.

Gynna klubben lite extra genom att använda rangekort istället för kreditkort.
Då slipper vi avgifterna vid kreditkortsköp.

Erbjudande! Köp ett rangekort med 40 st uttag för endast 900 kr = 10% rabatt

Du vet väl att du kan använda ditt friskvårdsbidrag när du köper polletter och rangekort, kvitto skrivs ut på kansliet.

Under högsäsong är rangen stängd tidigt på måndag, onsdag och fredag morgon för bollplockning.

Hos oss är varje golfträning en erfarenhet

Golfkrogen Äskya serverar utsökt husmanskost

Hotell & Golfpaket